Netværks-
& lektiecaféer

Diversity Works er både sociale fællesskaber – og læringsfællesskaber, og det er centralt for Diversity Works at levere tilbud, der matcher brugernes efterspørgsel. Hver mandag, tirsdag og onsdag afholder vi netværks-og lektiecafeerne, hvilket er nogle af de mest efterspurgte tilbud i Centret. Netværks- og lektiecafeerne handler om at øge realkompetencer og styrke mulighederne for uddannelse og job – og det glæder hvad enten man er barn, voksen eller ung.

FAMILIEcafé

Hver mandag og onsdag mødes børn, kvinder og frivillige i Centret. Aftenerne er rammen om lektielæsning, danskstøtte, børneaktiviteter og fællesspisning. Det er vigtigt, at der er plads til hele familien, og at alle kan få præcis den  støtte, som de har brug for. Samtidig giver mandag og onsdag aften også plads og ro til et ofte tiltrængt pusterum i en travl familie-hverdag. For når alle går Kl. 20, så er lektierne lavet og aftensmaden spist, og alle er klar og på forkant til en ny og god næste skoledag.

UNGEcafé

Unge har en vigtig stemme i Diversity Works. Og der for har vi også skabt et rum for unge over 13 år, som både er et læringsfællesskab, men i høj grad også et socialt fællesskab. Der er ungecafé hver tirsdag aften, hvor vi laver lektier, spiser aftensmad taler om skole, livet og fremtiden. Ungecaféen er et supplement til vores øvrige indsatser for unge: mentorskaber, weekendture og sociale aktiviteter.

unge og Statsborgerskab

Til trods for, at man er født og opvokset i Danmark, har gået i børnehave, folkeskole og gymnasiet og har fritidsjob i Netto eller det lokale plejehjem og gør alt det, som helt almindelige teenagere, er der alligevel en gruppe unge, der er stillet helt anderledes end andre unge danskere.

For til trods for deres helt normale teenageliv, så har de ikke dansk statsborgerskab. Hvilke konsekvenser det har skriver Amal Hadi, Darien Saleh, Rahma Hadi og Salma al Sbaihi, om her i kronikken Er vi ikke rigtige danskere?

VÆR MED

Vil du også være med til at skabe større lighed, nedbryde fordomme og opbygge forståelse og respekt?